Geen vermaak ten koste van dieren

Dieren zijn levende wezens, geen hebbedingen of productiemiddelen. De Partij voor de Dieren wil dat er een einde komt aan het gebruik en doden van dieren omwille van vermaak, traditie of mode.

● Nijmegen faciliteert, subsidieert of organiseert geen evenementen met dieren.

● Dieronvriendelijk vermaak zoals op de kermis en bij andere evenementen wordt geen vermaak met dieren, zoals ponyrijden, toegestaan. Het Gebroeders van Lymborchfestival maakt geen gebruik meer van uilen, roofvogels, ganzen, kamelen en varkens. Mobiele knuffelboerderijen met (veelal jonge) dieren worden actief ontmoedigd, net als roofvogelshows en levende kerststallen.

● Op markten worden geen levende dieren verkocht.

● Evenementen waarbij dieren worden verkocht of tentoongesteld, zoals paardenmarkten en vogelshows, worden verboden zodra dit wettelijk mogelijk is. Tot die tijd voert Nijmegen een ontmoedigingsbeleid met een vergunningplicht.

● Het gemeentebestuur roept ondernemers op om geen bont, angorawol, dons of exotische leersoorten zoals huiden van pythons, krokodillen en andere reptielen meer te verkopen.

Help mee aan een betere wereld

Word lid Doneer